W dniach 12-13 października odbyła się kolejna edycja rajdu Gryf Trophy 2007. Władysławowo gościło quadowców i motocyklistów już po raz trzeci. Na starcie stanęło 48 zawodników oraz liczna rzesza "krasnali", którzy startowali zaraz za bazą rajdu, starając się dogonić startujących oficjalnie. Każda kolejna edycja Gryf Trophy ściąga coraz większe rzesze off roadowców w kaskach.
Imprezę rozpoczął start do odcinka nocnego. Po wyjeździe z bazy można było wybrać jeden z trzech kierunków. Nowością było to, iż start odbywał się od godz. 19 do 20 (uczestnicy startowali w dowolnym momencie w w/w ramach czasowych.) Posunięcie to pozwoliło rozładować tłok na próbach i zmniejszyć uciążliwość rajdu dla okolicznych mieszkańców. Każdy startujący miał wbijaną w kartę godzinę startu i na pokonanie trasy nocnej miał 5 godzin. Spóźnienie do 30 minut skutkowało karą – 500 pkt, natomiast powyżej oznaczało dyskwalifikację na odcinku nocnym. W ramach czasowych na odcinku nocnym, nie zmieściło się dwóch zawodników, a szkoda bo byli dobrzy.
Kolejną nowością dla tego typu imprez, był obserwowany odcinek nocny - OS na czas na torze crossowym we wsi Strzelno (na torze udostępnionym przez lokalnych rolników : )
Start do etapu dziennego odbywał się od godz. 10.00 . Pogoda nie oszczędzała zawodników - w nocy padało i było chłodno. Tak samo zaczął się etap dzienny. Około godziny 12 pojawiło się słońce, co znacznie poprawiło nastroje. Nie tylko pogoda dokuczyła quadowcom - organizatorzy postarali się o wyjątkowo trudną trasę, a padający deszcz jeszcze dołożył twardzielom jadącym trasą ekstremalną. Ponad 160 km tras okazało się nie do pokonania w w tak trudnych warunkach, nikt nie zdobył wszystkich punktów.
Dla pragnących delektować się widokami i pięknem kaszubskiej ziemi przewidziana była trasa turystyczna, która posiadała jedną pętlę wytaśmowaną bez tracka w GPS, która omijała punkty bardzo trudne. Udało się nawet poprowadzić trasę wzdłuż plaży Zatoki Puckiej, obok ruin zabytkowej prochowni Morskiego Dywizjonu Lotniczego który stacjonował w Pucku do wybuchu II Wojny Światowej.
Po całodobowych zmaganiach z terenem, około godziny 18tej, z trasy zaczęli zjeżdżać pierwsi weterani.
Wyniki ogłoszono wieczorem na uroczystej, wykwintnej kolacji w Hotelu MIRAŻ. Dopisali sponsorzy więc ceremonia wręczania nagród zajęła nam ponad godzinę. Nagrody w trzech kategoriach (quady 4x4 4x2 i motocykle - klasę ekstremalną wygrał Mariusz Kulak), a także nagroda dla najszybszego na nocnym, OS-ie (Mirek Zyzek), najlepszy na quadzie Suzuki (Marek Talar), nagrody
Adventure (uznanie organizatorów) Michał i Maciej Janiak.
Niestety nie dopisała klasa Side x Side która. planowaliśmy otworzyć tą edycją, a szkoda, bo nagrody były cenne.
Kolejna edycja Gryf Trophy już za nie cały rok w październiku, zapraszamy.
Klasyfikacja Generalna:
ATV Ekstremalna
1 15 Mariusz Kulak 16400
2 43 Daniel Dybowski 16320
3 14 Dariusz Wyszyński 16300
4 44 Paweł Malanowski 16240
5 1 Mirosław Zezyk 14900
6 2 Wojciech Planer 11980
7 6 Darek Rolnicki 11800
8 7 Michał Ungurian 11100
9 4 Roman Piotrowski 10700
10 9 Michał Janiak 9620
11 17Sławomir Wajdzik 9400
12 25Jarosław Małkus 9300
13 16Adam Nowicki 8200
14 8Maciek Janiak 8090
15 24Marcin Lipski 7900
16 10Krzysztof Sanowski 6700
17 40Sławek Zabieglik 6400
18 41 Zdzisław Mielewczyk 6100
19 39 Wojciech Kwidziński 6000
20 18 Marek Tarkowski 5700
21 48 Bartłomiej Domogała 2600
22 47 Bartłomiej Ślezioński 2340
23 11Jan Paweł Rościszewski 2300
24 20Ireneusz Pilis 2100
25 37Jarosław Adamiak 2000
26 21Piotr Jachura 1860
27 19Arkadiusz Andrałojć 260
28 22Bartek Wachowski 220
ATV Turystyczna
1 5 Krzysztof Galiński 11500
2 42 Marek Talar 11280
3 3 Tomasz Studziński 7600
4 38 Sebastian Muszyński 7400
5 29 Piotr Chwieśko 5280
6 12 Jacek Gumiński 4680
7 27 Bartosz Czekaj 5260
8 33 Florian Ruszewski 5200
9 26 Jacek Czekaj 5040
10 28 Łukasz Kulikowski 4900
Motocykle
1 23 Jakub Malinowski 9600
2 35 Mariusz Jabłoński 7500
3 32 Waldemar Baranowski 4900
4 34 Michał Grabowski 4500
5 36 Ireneusz Baranowski 1400
Relacja: Michał Deling