W dniu 12 października w hali sportowej II LO w Starogardzie Gdańskim odbyła się uroczystość podsumowania współzawodnictwa sportowego szkół Województwa Pomorskiego w roku szkolnym 2009/2010 i uroczysta Inauguracja Sportowego Roku Szkolnego 2010/2011..
Na uroczystość zostały zaproszone reprezentacje 30 szkół, które zajęły pierwszych 10 miejsc w swoich kategoriach (szkoły podstawowe, gimnazja, szkoły ponadgimnazjalne). Wśród trzydziestu nagrodzonych szkół aż siedem reprezentowało powiat wejherowski. W kategorii Szkół Podstawowych: Szkoła Podstawowa nr 9 w Rumi, w kategorii Szkół Gimnazjalnych: Gimnazjum nr 3 z Wejherowa, Samorządowe Gimnazjum z Bolszewa i Gimnazjum nr 1 z Rumi a w kategorii Szkół Ponadgimnazjalanych: ZSP nr 1 z Rumi, ZSP nr 4 z Wejherowa i ZSP nr 2 z Wejherowa
Szkoły otrzymały pamiątkowe dyplomy oraz nagrody w postaci sprzętu sportowego. W części artystyczno-sportowej udział wzięli: sportowcy, zespoły taneczne oraz zespoły muzyczne z II LO w Starogardzie Gdańskim.
W części oficjalnej uroczystości głos zabrał Starosta Powiatu Starogardzkiego Pan Leszek Burczyk oraz Przewodniczący Wojewódzkiego Szkolnego Związku Sportowego w Gdańsku i jednocześnie Dyrektor Powiatowego Zespołu Placówek Oświatowo-Wychowawczych w Wejherowie Pan Andrzej Byczkowski.
W swoim wystąpieniu Pan Andrzej Byczkowski zaapelował by, we współpracy z innymi partnerami podjąć zadanie wdrażania w szkolnym systemie wychowania, dwu ważnych idei podnoszonych współcześnie przez światowe centra pedagogiczne. Jest to np. zasada oparcia systemu zwalczania i ograniczania patologii fizycznych i społecznych poprzez kształtowanie tzw. "umiejętności życiowych", pojmowanych jako zintegrowany pakiet koncepcji ale i praktycznych nawyków pozwalających dzieciom i młodzieży skutecznie wchodzić w dorosłe życie, bez kompleksów, bez nałogów i w dobrze ukonstytuowanym zdrowiu fizycznym, psychicznym i społecznym. W tym zakresie powinniśmy umieć lepiej korzystać z możliwości środków jakie daje systematyczna aktywność fizyczna, a w stosunku do części młodzieży sport wyczynowy. Inną ważną ideą pedagogiczną, rozpisywaną obecnie na pakiety konkretnych zadań, jest lansowana zasada transferu, co polega w naszym konkretnym przypadku na dbałości o to, by to co robimy w przedmiocie wychowania fizycznego i sportu szkolnego miało trwały charakter, by działało w zakresie i postaw i umiejętności także po opuszczeniu szkoły. Chodzi więc o to, by w tworzonych perspektywicznych programach SZS, czołowe miejsce znajdowała, oparta o najnowsze zdobycze wiedzy społecznej, refleksja pedagogiczna.