Dnia 22 kwietnia na Sali Kulturalno-Widowiskowej MOKSiR w Redzie odbyło się walne zebranie organizatorów Pomorskiej Ligi Orlików 2010. Na spotkaniu podjęto kluczowe decyzje dotyczące formuły rozgrywania zawodów, terminów, gospodarzy poszczególnych turniejów. I tak, na zebraniu stawili się wszyscy przedstawiciele zgłoszonych do ligi "Orlików" (8 drużyn): Kolbudy (Andrzej Kozdroń), Gdańsk (Marcin Szczukowski), Mosty (Antoni Wica), Rumia (Jolanta Król, Tadeusz Pepliński), Jastarnia (Łukasz Boszk), Żelistrzewo (Jan Korth), oraz pomysłodawcy PLO i sędziowie głowni: Reda (Konrad Wargin), Puck (Dawid Pomorski).
Czym jest Pomorska Liga Orlików 2010?
Impreza ta ma na celu uatrakcyjnienie czasu wolnego i integrację dzieci (rocznik 1997 i młodsi) z poszczególnych miast i gmin. Odbędzie się w sumie sześć turniejów z udziałem wszystkich ośmiu zespołów - każdy na innym z Orlików. Gospodarze zajmą się przygotowaniem i zabezpieczeniem obiektów, a także promowaniem swojego miasta/gminy wśród uczestników zawodów (gadżety promujace, nagrody dla zespołów). Pierwszy turniej już 8 maja w Redzie. Ostatni, finałowy odbędzie się w Pucku 28 sierpnia. Na stronie internetowej MOKSiR Reda archiwizowane będą zdjęcia i filmy z turniejów, relacje, klasyfikacja generalna i wyniki. Patronat medialny nad imprezą objęły: Telewizja TTM, Express Powiatu Wejherowskiego i serwis SportoweKaszuby.pl.
Na konferencji podsumowującej postanowienia zebrania Burmistrz Miasta Puck Pan Marek Rintz, Dyrektor MOKSiR Puck Pani Aneta Szopny, Kierownik MOKSiR Konrad Wargin i Trener Srod. Orlik Puck Patrycja Komowska omówili szczegóły i detale wynikające z przeprowadzenia rozgrywek PLO na terenie Pucka i Redy.
Promując imprezę na terenie swojego miasta, zapewniając tym samym dzieciom wspaniałą przygodę - Burmistrz Marek Rintz i Dyrektor Aneta Szopny, wraz z Burmistrzem Redy Krzysztofem Krzemińskim i Dyrektorem MOKSiR Jerzym Conradi objęli Honorowy Patronat nad Pomorską Liga Orlików 2010.
Zapowiada się przednia zabawa i mnóstwo sportowych emocji! Kto wie, być może to dopiero początek owocnej współpracy pomiędzy sąsiadującymi miastami? Miejmy taką nadzieję!
Szczegółowy regulamin można znaleźć w załączniku.